2017. április 9., vasárnap

A rendőrség figyelmeztetése

A rendőrség figyelmeztetése:
Éjszaka megszólal a telefon: egy női, vagy férfi hang szól bele, elváltoztatva:
Az idős ember felveszi: te vagy az, Marika?
Én vagyok. Marika. Karamboloztam, kell 2000 euró, mert meg kell operálni engem.
Az orvos elküldi a segédjét, eljön a pénzért, jó?
Igen, igen, jöjjön csak.
Megáll az autó, valakinek odaadja a néni a pénzt, és arra már ihat hideg vizet.
Más eset:
Pista bácsi, vissza hoztam magának a visszajárót a gázból, 120 euró jár magának vissza, de nekem csak 520 euró van, fel tudja váltani az ötszázast?
Igen igen, várjál csak. A bácsi előveszi a pénzt, felváltja.
Jaj, Pista bácsi, még tudna nekem engedni két liter vizet ebbe az üvegbe?
Persze fiam. Engedek. Pista bácsi elmegy engedni vizet, majd odaadja a vizet, a vendég távozik,
És magával viszi az összes spórolt pénzt is.
Mi ebből a tanúlság?
Hogyha hív nekünk valaki éjjel vagy hajnalban, hogy karambolozott, vagy sürgősen meg kell operálni a lányunkat, fiunkat, és hogy kell 2000 3000 euró, ne higgyünk neki, hívjuk a 112- vagy 158at.
Ha van annyi lélekjelenlétünk, esetleg odacsalogathatjuk házunk elé a csalókat, de ki ne menjünk a házból éjjel soha, csak húzzuk az időt és hívjuk a rendőröket, próbáljuk ott tartani őket a ház előtt, hátha sikerülne elkapni egyet kettőt.
Förtelmes bűn ez, idős embereket meglopnak, akik egész életükben dolgoztak, spóroltak, kuporgattak: az ő jóhiszeműségüket kihaszálva egy kettőre elviszik a pénzt.
Még egy jó tanács: a bank azért van, hogy ott lehet, kell tartani a pénzt, pl. a banki könyv nem kerül semmibe. És nem tudja a csaló elvinni tőlünk a készpénzt. Vigyázzunk értékeinkre, vigyázzunk egymásra, nem kell beengedni semmilyen házaló ügynököt, hogy olcsóbb lesz az áram, a gáz, és ugyan úgy, ha valaki a visszajárót hozza: hogy vissza jár nekünk ennyi vagy annyi.

Ilyen korban élünk, nem szabad megbízni vakon valakiben, akit életünkben először látunk, mert lehet, hogy utoljára látjuk, és lelép a pénzünkkel együtt. Bármennyire is kedves valaki és szépen beszél, és magyarul beszél. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése